25 min cirkel & buttsqueeze.

Jag körde detta passet på gymmet men då det är så deprimerande fult där inne ville jag hellre ta bilder till passet utanför i hotellets trädgård.

Börja med ca 10 minuters valfri uppvärmning på band/cykel/rodd etc.

5 varv av: 10 st smala böj i smithmaskin med benen långt framför därefter 10 st djupa sumoböj.

5 varv av: 20 st raka marklyft med vikt (tungt) direkt efter 30 utfallsteg (15 på varje ben). Jag körde 2 set där jag bytte ut gående utfallsteg till bänk för att chocka kroppen lite.

4 varv av 20 smala böj där du står med hantel i varje hand och sedan böjer rakt neråt så de nästan nuddar marken med fötterna helt ihop. Knäna ska vara som klistrade mot varandra. Direkt efter kör du 20 st långsamma boxsteg där du squeeeeezar rumpan och trycker bak det fria benet vid toppläge.

3 x 10 tunga liggande benpressar som avslutas med 30 st lätta enbenspressar samma maskin.

Sen är du klar och förhoppningsvis lite öm i bakdelen. Ha en fortsatt fin dag, för ni har väl precis vaknat där borta i Sverige antar jag? Här är klocka halv sex på kvällen och jag har precis tränat klart. Det blev 5 km intervaller samt överkropp, satt som en smäck! Tacohej!

11

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *