Veckans träningslista V 6

 

VECKANS PASS:
Måndag: Distanslöp + 2 x (3-2-1 min) intervaller på zon 5.
Tisdag: 105 min cykel uppdelat på 75 min zon 2 + 30 min zon 3.
Ons: Distanssimning 40 minuter på morgonen och 90 minuters löpning zon 2.
Tors: 45 minuters cykel zon 3.
Fre: VILA.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Emma är tillbaka från sjukstugan och ingen är gladare än jag! Det var så mycket lättare att cykla långpass med henne i salen.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Helt klart inomhuslöpningen i onsdags. Jag hade ett sånt flow och kroppen kändes stark och smidig. Reflekterade knappt att det var ett löpband jag stod på.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
All the stars – Kendrick Lamar.

VECKANS MOTGÅNG:
Mina simglasögon sprack i bassängen och jag blev lack. Kunde hanterat det annorlunda, men nix pix. Surade som en treåring.

VECKANS REFLEKTION:
Jag VET att jag inte ska bry mig. Men jag gör det. Jag har tappat min rumpa någonstans på vägen i all konditionsträning och jag saknar den. Den är inte lika juicy som förut. Men så är det. Tränar man för prestation och inte för hur kroppen ska se ut (det kommer liksom med på köpet) så får man helt enkelt ta att ens arsle inte är lika fast som det är när jag styrketränar mer. Min kropp är en sådan typ av kropp som kräver mycket styrketräning för att formas och det är inte prio nu. Men när det väl kommer till kritan så älskar jag den, oavsett form. Men fan, ibland så måste man bara få vara ytlig sakna lite röv.

VECKANS HELL YEAH:
Idag åker jag och Louise ner till Malmö för att imorgon välkomna 33 taggade tjejer för vårt Staycation på Live Hotel Malmö + Reebok Nordics. Yay!

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: 35 min löpning zon 3 + cirkelträning som vi kommer hålla i träningseventet.
Sön: Cirkelträning träningsevent.

VECKANS EXTRA:
Kronobergsbadet öppnade upp ytterligare en bana i veckan för oss som crawlar. Det förtjänar en eloge, trots plåster och hår i bassängen.

11

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *