Veckans träningslista V25

Hej hej hallå. Här kommer förra veckans träningslista. Den blev lite försenad då jag hade råkat tidsinställa den på fel år i fredags. Så den låg schemalagd på 2022. Smart Swica.

VECKANS PASS:
Måndag: Lätt benpass.
Tisdag: VILA.
Ons: 45 min återhämtningslöp för att få igång benen från 30 km passet på söndagen.
Tors: Helkroppspass med fokus ben. 8 set frontböj varav 3 set var tyngre. Därefter 3 set tunga hipthrusters x 10 reps + 5 reps med 2 sek stopp toppläge. ⁣⁣⁣⁣⁣⁣14 min AMRAP⁣⁣⁣ :
21 KB swingar 24 kg⁣⁣⁣
15 marklyft 65 kg⁣⁣⁣
9 thrusters 25 kg⁣⁣⁣
Fre: 5 km lätt löp.
Lör: VILA.
Sön: 20.5 km långpass

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Riktigt kul att woda med Linnea i torsdags. Hon är på det mesta och riktigt inspirerande att köra med. Vi båda trycker på utan några ursäkter vilket gör att man pushar sig själv det lilla extra.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Långpasset i söndags trots en helg med mindre sömn än vanligt och en relativt trött kropp.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Medii – Keys.

VECKANS MOTGÅNG:
Mitt lårskav. Så går det när man inte har ett mellanrum mellan låren. Då blir det lite friktion i värmen. Jaja, kunde varit värre.

VECKANS HELL YEAH:
Börjar få in tiderna från tjejerna i min träningsgrupp. De har sprungit testmilen under veckan och jäklar vad grymma de är. Vilka framsteg. Så stolt över dem.

VECKANS REFLEKTION:
Fick en del kommentarer när jag postade om mitt återhämtningspass i onsdags. En del som reagerade på att mitt återhämtningstempo är som deras snabbaste tempo. Det är just därför jag helst inte lägger ut tider eller tempo kopplat till varandra. Jag tycker det kan skapa en onödig press och stress. För i slutändan handlar det om en själv och det går inte att jämföra sig med andra. Jag har fokuserat på löpningen de senaste månaderna och befinner mig just nu på en väldigt bra nivå i min egna prestation. Och istället för att känna sig ”dålig” av någon annans tempo så får man försöka se det som att om jag kan komma dit, så kan även du. Och mår man dåligt av att se sådana uppdateringar (jag försöker dock minimera dem så gott jag kan) så får man ställa sig själv fråga – Varför mår jag dåligt av dem? Vad kan jag göra åt det? Kan jag minimera det i mitt flöde? Kan jag vända på det och använda andras prestation till eget bränsle och motivation?

VECKANS EXTRA:
Om exakt en vecka sker all träning nere i Skåne. Ser så mycket framemot långpass ute på den skånska slätten.

60

6 kommentarer

  1. Alltid så kloka inlägg, man får alltid inspiration och bra tankeställare av att läsa dina inlägg.

  2. Tänk att jag i april fick träningsvärk av att spela brännboll. Idag fick jag en komplimang från en kollega att jag ser stark ut. Bästa beslutet att börja träna med dig. ❤️

    1. Men Elin! Vad stolt jag blir över dig. Så jävla grym du är. Förtjänar varenda komplimang för du är superstark! 🙂

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *