Veckans träningslista V28

VECKANS PASS:
Måndag: Promenad.
Tisdag: 43 km löpning.
Ons: Vila.
Tors: Vila.
Fre: Vila.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
L. Han är fantastisk.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Långpasset såklart.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
The Hills – The Weeknd.

VECKANS MOTGÅNG:
Min höft och knä. Visst att det gick bra att springa men jag är fortfarande orolig för att det ska bli värre.

VECKANS REFLEKTION:
”Varför får man för sig att springa 43 km en tisdag bara sådär?”

Varför inte? Såhär. Jag tränar för ett syfte. Visst vill jag må bra och se bra ut. Men det kommer på köpet. Speciellt det estetiska. Det är inte det primära fokuset. Jag vill vara en väloljad maskin som kan tuffa på i flera timmar. Jag vill ha ben som lyfter 100 kg och en överkropp som kan dra upp min kroppsvikt. Jag vill tänka en tanke och fullfölja den. Som för någon vecka sedan när jag fick en idé om att springa till Trelleborg under min Skånetrip. Och framförallt så vill jag inte bli skrämd av tanken. Inte ens när jag dagen innan äter en pizza till lunch ackompanjerat av ett glas bubbel med mina närmsta. Jag är allroundtränad. Jag kan när som helst dra ut. Jag är redo. Det. Det är tamejfan en förbannat bra känsla.

VECKANS HELL YEAH:
Säger bara 43 km.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: Lugnt och lätt löppass 6-8 km
Sön: Cirkelfys.

VECKANS EXTRA: Mina tjejer som jag sommarcoachar fortsätter med mig i höst och jag är så förbannat stolt och glad över deras utveckling.


45

4 kommentarer

  1. Älskar detta inlägg och bilden är MAGISK!!! Rama in och häng upp!
    Känslan av att ha en kropp som pallar en prestation som en mara, pa en helt vanlig tisdag är nästan oslagbar! Blir verkligen glad, peppad och insprirerad av det här!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *