Veckans träningslista V41

VECKANS PASS:
Måndag: Rygg + baksida ben.
Tisdag: Tröskelintervaller 4 x 6 min.
Ons: Lätt överkroppspass på förmiddagen + 13 km lugn löpning på eftermiddagen.
Tors: Benpass.
Fre: Axlar/rygg och bål med Maya.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Sjukt bra pass med Maya idag. Jag gillar verkligen våra träningsdejter som vi har en gång i veckan.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Mina intervaller i tisdags var riktigt riktigt bra. Grymt flow genom hela passet och jag kände att det vände lite gällande löpningen. Behövde verkligen det.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Opal – Four Tet Remix

VECKANS MOTGÅNG:
Jag har ingen direkt motgång denna veckan när det kommer till träningen. Det enda som oroar mig är att jag har en lätt låsningen i ländryggen. Blir det inte bättre nästa vecka får jag ta ett besök hos min kiropraktor.

VECKANS REFLEKTION:
Jag la ut en bild på min story häromdagen där jag visade vilket grymt pump mina hamstrings hade. I bilden hade jag skrivit att mitt ökade kolhydratsintag samt dubbelladdning pasta dagen före hade gjort sitt och att jag hade ökat i styrka de senaste veckorna. Det var en del som reagerade på att jag åt så mycket och om jag inte var ”rädd” för att löpningen skulle bli lidande. Det är samma sak varje gång jag lägger upp att jag fokuserar mer på styrketräningen. Rädslan över att bli tung i löpningen är något som finns hos de flesta och jag märker det så tydligt på de som anlitar mig men även de som följer mig. Jag är tyngre just nu, men samtidigt så är det mitt primära fokus. Jag måste bli starkare inför nästa säsong då jag vill levla upp min löpning ytterligare. Och det går inte genom att inte äta ordentligt och inte ta i. Den ekvationen går inte ihop. Och jag menar, jag springer fortfarande och det går hur bra som helst.

VECKANS HELL YEAH:
Ökar stadigt i mina lyft och känner mig starkare än vad jag gjort på länge.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lördag: VILA.
Söndag: Tröskelintervaller.

VECKANS EXTRA:
Jag är inne i en riktig grisig styrketräningsperiod just nu och jag älskar det.

60

2 kommentarer

  1. Så inspirerande att läsa om din träning! Kan du inte skriva nån gång om hur du planerar din styrketräning i det stora hela? Dvs har du alltid ett strukturerat schema med exakt plan för vilka övningar du ska göra för att kunna mäta allt eller bestämmer du mer vilken muskelgrupp du ska fokusera på och sen gör du olika övningar beroende på lust den dagen?
    Har kört mycket med PT och haft väldigt strukturerade pass och planer, men har svårt att få ihop det med träningsdejter med vänner och att gå på olika gym i de perioderna. Känns ibland som att man måste ställa kul och lust mot mätbarhet och resultat. Hade varit kul att läsa hur du tänker kring det!

    1. Hej!

      Kul att höra! 🙂

      Jag kör helt utefter en programmering som jag har utformat utefter mina mål och behov just nu. Så varje pass/dag är bestämt 6 veckor framöver. 🙂

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *