Veckans träningslista V6

VECKANS PASS:
Måndag: Endurance på boxen. Hängstyrka, långa intervaller samt plyo fokus ben.
Tisdag: Uppjogg och löpskolning därefter 3 x 6 min zon 3 fart med 2 min zon 2 mellan intervaller. Direkt efter explosiv benstyrka.
Ons: Uppjogg 10 min därefter 6 x 2 min zon 4 med 30 sec ståvila mellan. Nedjogg 10 min.
Tors: Vila.
Fre: Mixpass med tunga DB thrusters + 4×8 min tröskel intervaller.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Ser SÅ framemot både långpasset med tjejerna på lördags samt Felicias träningseventet. Så jag kan faktiskt inte välja där. Får bli ”träningskompisar” denna gången.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Mina långa intervaller i tisdags kändes oerhört lätta. Känns bra att kunna växla upp farten i mina långa intervaller och ändå känna mig fräsch.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Audioslave – Be yourself.

VECKANS MOTGÅNG:
Min PMS. Helvete vad opepp jag är på livet.

VECKANS REFLEKTION:
Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har möts av kommentaren ”oj, då måste du vara snabb!” när jag berättar att jag bland annat jobbar som löpcoach. Det är egentligen inget konstigt i det. Många människors första tanke när man träffar någon som jobbar med ett specifikt yrke är att man är bäst inom sin gren. Man sätts på en piedestal och tror att man har alla svar och är en form av supermänniska. Jag är inte särskilt snabb. Nej. Det är inte vad som utmärker en bra löpare. Men jag jobbar dagligen med att att vara en bra löpare. Att vara den där som jag vill hjälpa andra att bli. Att fortsätta utvecklas till den där starka och uthålliga löparen som springer med både kropp och huvud. Som tänker till och ser till att kroppen behärskar alla delar och att man i sin tur ger den alla verktyg att kunna utvecklas och bli bättre. Så som styrka, energi, sömn och variation. Så vad är en bra löpare egentligen? Vänd på det. Vad krävs av dig för att du ska vara en bra löpare? För i slutändan så springer du för dig själv – så vem annan ska uttala sig om det än just du?

VECKANS HELL YEAH:
Tog 120 kg i marklyft.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lördag: Långpass 90 min.
Söndag: Träningsevent ute på Löparboxen som Felicia håller i.

VECKANS EXTRA:
Om 2 veckor släpper jag en riktigt rolig nyhet.

47

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *