I samarbete med Eastpak

Både jag och Louise är så oerhört stolta att äntligen få visa bilderna från vår kampanjplåtning tillsammans med Eastpak. Vi frontar deras kampanj som går live i alla Accent-butiker (finns här!) samt digitalt i Sverige. Hur stort är inte det? Jag och Louise höll på att tappa det totalt när vi blev kontaktade av Eastpak efter vårt förra samarbete förra året. Det hela började med att vi hade en dialog om att kitta upp mig och Louise för våra resor. För vad passar inte bättre än Eastpak som samarbetspartner. Men vi stoppade inte där, nej. Vi byggde på vårt samarbete och fick Eastpak att sponsra samtliga resor med resväskor åt alla tjejer som följde med. Vilket fortsatte med att vi i oktober fick frågan om att fronta kampanjen ”built to resist” som Easpak går ut med idag.
Eastpak har hängt med mig sedan gymnasiet. Det är väskan jag packar i när jag reser, både privat och med alla de resor jag & Louise har haft och anordnar framåt med @friendcationse. Det är väskorna som just nu rymmer mina tillhörigheter när jag flyttar och magväskan som nonchalant hänger runt mina axlar när jag är ute och klubbar.
Min favorit, Eastpak Transverz L (finns här) rymmer allt och lite till. Fråga bara tjejerna som var med i Övertorneå förra året. De fick alla varsin väska och var positivt överraskade över hur mycket den svalde. För det är ju så det ska vara. Enkelt. Det ska inte varaen process eller något jobbigt att packa.


Kampanjen är helt i linje med vad vi står för i Friendcation och vi vill hylla företag som står bakom vårt intiativ, som tror på Friendcation men som vi personligen även tycker är coola. Och det är precis vad Eastpak är. Från att ha startat 1952 med att kitta upp den amerikanska militären till att hålla ständigt utveckla sig men aldrig förlora den där coola tidlösa känslan. Där street möter autentisk design och ”everyday” wear för alla typer av resor, vare sig det är outdoor, city eller mellan punkt a till b i vardagen.
We support teams and individuals that stand up for what’s right, fight hard for positive change, and speak out for inclusion and diversity. We express ourselves with the bags we carry and the positive movements we support, empowering each other to question the rules and defy boundaries and conformity to make the world a better, more inclusive place to live.


Jag är oerhört stolt att få fronta en kampanj där företagets värdegrunder går i linje med våra. Stolt över att få göra det med min bästa vän och partner. Men framförallt är jag stolt över att varenda tjej som följer med på våra resor kommer att få ta del av Eastpak.
Lycka till!
2 svar till “Friendcation frontar Eastpak ”Built to resist”kampanj”
Åh vad häftigt att se sig själv i ett skyltfönster!!! Så värda! Ska absolut kolla lite närmare på Eastpak och deras produkter. De är ju så snygga och praktiska. Kom just på att jag är på jakt efter en bra och hållbar födelsedagspresent … :o)))
Väldigt bra present! Kan varmt rek! 🙂