FRIENDCATION – MER ÄN BARA ETT GULLIGT NÄTVERK

För 5 år sedan skapade vi vårt första event, ett staycation för 50 kvinnor/tjejer som steg utanför sin comfortzone och spenderade 24 h med nya bekantskaper. Sedan dess har jag och min fantastiska medgrundare Louise Johannesson, rest och nätverkat med över 700 kvinnor. Friendcation har vuxit till att bli ett inkluderande och starkt nätverk med över 17.500 kvinnor i åldern 18-60 och våra resor samt events har varit fullbokade sen i princip vi började. Vi är stolta över den gemenskap och värme som genomsyrar Friendcation och det är fantastiskt att se hur nätverket sprider sig och växer för varje dag. N bubblar det och vi växer. Igår hade vi kickoff för två nya coacher samt vår intern och utökade teamet från två till fem. Det är stort, nervöst och jävligt roligt. Det frigör mer tid och utrymme för mig och Louise att ta in nya uppdrag och utveckla nya koncept som Friendcation Plus som lanseras i Januari 2023.

Idag jobbar vi tight tillsammans med Apollo, part of DER Touristik (Apollo Sports) som är en av våra starkaste och viktigaste partners när det kommer till våra utlandsresor. De ger oss fria händer att få forma och bygga våra drömresor medan se ser till att faciliteter, bokning och logistik funkar. Under åren har vi jobbat med mindre och större destinationer med lyckat resultat. Vi har skrivit resereportage, utökat våra resor inom Sverige, föreläst och utvecklat olika koncept. Vi har anlitats för mindre och större PR-uppdrag, skapat content åt företag, tjänster och destinationer. Ett exempel är en lyckad kampanj med Didriksson där vi fick i uppdrag att skapa kampanjmaterial åt annonsering från scratch. Ett uppdrag som gav Friendcation en möjlighet att använda sitt nätverk i form av ett mediahus. En hub.

I december åker vi på rekresa åt en stor nordisk aktör inom hotellbranschen och inleder ett förhoppningsvis långvarigt samarbete. Att bli approachad av en sådan jätte är en milstolpe från att länge ha varit ett ”gulligt litet tjejnätverk på nätet”. Visst får vi fortfarande många förslag där vi mer eller mindre ska betala för att marknadsföra en destination eller tjänst, men dessa börjar bli allt glesare då branschen mer och mer börjar förstå värdet av nätverk, målgruppsanpassad marknadsföring och vikten att jobba med rätt personer.

Vi kämpar på. Det är högt och lågt. Men vi försöker, tar två steg fram och ibland två steg bakåt. För det finns ingen mall för hur detta ska göras. Vi har fram tills nu bara varit 2 personer som vid sidan om har jobbar 100 procent med våra egna bolag för att ha råd att jobba med @friendcationse. Det är vi stolta över och framförallt pratar öppet om. Många tror att bolag blir framgångsrika över en natt. Det finns det många som blir, absolut. Men desto fler har en längre startsträcka och pusslar för att kunna växa. Det är 80 % admin och 20 % high life (något som vi är jäkligt duktiga på att njuta av). Kanske hade vi varit på en helt annan plats om vi hade satsat allt direkt. Men då hade vi inte haft allt det andra vi har byggt upp. Allt har ett pris och är val man gör. Men jag är glad över valen vi gör och att vi gör det tillsammans. ♥︎

Vi är oerhört stolta över vad Friendcation har vuxit till att bli och vi ser framemot att utveckla Friendcation ytterligare. Så, vill du jobba med oss eller vet en tjänst, produkt eller företag som hade varit perfekt för ett kommande samarbete – hör av dig!

Signa gärna även upp dig på vårt nyhetsbrev här https://friendcation.se/

21

2 svar till “FRIENDCATION – MER ÄN BARA ETT GULLIGT NÄTVERK”

    • Förbokning för de som har signat upp sig på nyhetsbrevet. Övriga biljetter släpps under dagen. Står i inlägget där jag har skrivit om eventet 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *