Min helg genom snabbt tagna mobilbilder

Min helg började med bubbel på Nosh & Chow där Felicia och Ellinor höll i sin Friyey-AW. Jag mötte upp Fia, Alexander,Alexa, Elin, Erica och Lisa på plats och kände efter ett tag hur sliten jag var och kände den påtagliga sömnbrist omfamna mig från alla håll. Tackade därför nej till vidare fortsättning på kvällen i form av drinkar ute på söder och intog istället pizza, ett glas rött på annat håll för att slutligen tokdäcka.

Om jag var sliten på lördagen? Gissa tre gånger? Jag såg ut som rena kriget och kände mig totalt överkörd. Haltade kvidandes fram. Som tur var hade jag inget planerat fören runt 15:00 på eftermiddagen så spenderade dagen i sängen varvat i soffan med scones, lussebullar, kaffe och Musikhjälpen på tv:n.

Fick en rolig printscreen skickad till mig med texten “Flashbackgoals”. Ni som känner mig väl vet att jag är en jävel på att stalka fram saker och ting på Flashback.

Jag tog EN bild på lördagskvällen. Skandal jag vet. Men orkade inte ens ta i telefonen. Tog en fördrink på Publico med Lojsan och Anki innan jag mötte upp Mathilda för inflyttningskalas hos Alexander som ÄNTLIGEN hade fått tillgång till sin nya lägenhet. Avslutade kvällen med nattmacka och te. Det var fint.

Vaknade halv elva (!) på söndagen och begav mig bort till Råsunda för att gå på visning med Viktoria innan det blev dag för att inhandla allt inför julmyset som skulle ske senare på dagen. Resten av söndagen spenderas med go mat, julmusik (gedigen låtlista skapad av mig) och 2 bra filmer. Dagen till ära hade jag på mig glittriga julstrumpor OCH tröja. Det är nog det mest juliga i år.

Det var den helgen. Sömnig, lugn och väldigt rik på mat. Och kramar.

Fint.


46

6 svar till “Min helg genom snabbt tagna mobilbilder”

  1. Känner du aldrig att du gör ”för lite” på träningen?

    Jag har det nämligen lite svårt med träningsmotivationen just nu. Inte att jag inte VILL träna utan att jag vill träna MER än jag ”kan” och därför känns det jag faktiskt kan träna ”onödigt”. För att det inte är så mycket som jag vill.

    Jag har sedan en månad tillbaka börjat jobba heltid för första gången, efter att ha pluggat. På min utbildning hade vi ibland bara 2 h schemalagt i veckan vilket möjliggjorde för mig att verkligen satsa på träningen. De senaste 1,5-2 åren har jag därför tränat mycket, oftast två pass om dagen. Har verkligen utvecklats och allt sånt där. Nu kan jag ”bara” träna en gång om dagen och då vill jag ju liksom få in allt på det passet. Vilket skapar stress och en känsla av att om jag inte kan få in allt jag vill/”behöver” kan jag lika gärna strunta i det. Känns liksom som att ”bara” ett pass (a’ 2-3 timmar) inte räcker för att utvecklas, eller ens ger något jämfört med hur jag tränade innan. Som att jag nu kommer ”gå bakåt” i utvecklingen och att all styrka och kondition jag kämpat för kommer försvinna/försämras/minska. Det känns även som att jag inte behöver vilodagar längre eftersom jag ändå ”bara” tränar 2h/dag och således vilar 22h/dygn.

    Jag skulle ju kunna gå upp 05, träna, va på jobbet till 07, jobba, sen träna igen efter jobbet vid 16:30 och komma hem 19, äta snabbt, duscha sova, men det känns inte hållbart. Eller borde jag bita ihop och göra det?

    Känner mig överlag förvirrad i min nya situation med heltidsjobb. Försöker tillexempel få in vardagsmotionen också, står exempelvis upp nästan hela dagarna på jobbet, går en kort sväng på lunchen, promenerar till gymmet etc. Blir max runt 40 minuter vardagsmotion om dagen. Jämfört med mina tidigare 10 km cykling varje dag i cykel-Uppsala (plus de två träningspassen då) känns det dock ”för lite”. Men ingenting känns å andra sidan tillräckligt i vår värld av extremism. Känner mest att jag hatar att jobba för att jag inte längre har tid till det jag vill. Livet borde inte behöva gå ut på att jobba. Finns så mycket annat man kan göra som ger välmående och glädje..

    Eller överdriver jag? Är träning en gång om dagen tillräckligt för att fortsätta utveckla styrka och kondition?

    • Hej,

      Nej det känner jag inte. För det handlar inte om hur mycket man gör utan hur man gör det och med vilken kvalité.

      Vad vill du uppnå med din träning? Det borde du först och främst reda ut. För just nu känns det som när jag läser vad du skriver att du har ångest över att du tränar för lite och att träningen har definierat dig som person. Det vill säga – du har inte riktigt någon koll på syftet med din träning.

      Vad vill du? Och varför ska du träna dubbelpass? Förstår inte syftet med det. Tävlar du på elitnivå?

      Ha en fin eftermiddag,

      J

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *