,

När något jobbigt blir en livsstil.


Förra veckan skickade jag ett meddelande på IG till The Workout Plan Studio som jag såg hade öppnat i huset mittemot där jag bor. Jag frågade om jag fick komma och testa ett pass och blev väldigt glad när jag fick till svar att jag var välkommen på ett Tabata-pass 07:00. Det är ju så, frågar man inte så går man ofta miste om nya upplevelser. Det är också ett sätt att testa på nya träningsformer, hitta ett nytt favoritgym eller bara få ett avbrott från sin egna träning. Jag är rätt oblyg när det kommer till den biten och frågar ofta om allt möjligt. Alltifrån om prover på dyra ansiktskrämer på exempelvis NK eller Åhlens som jag inte vill betala för innan jag har testat dem på min hud till smink på olika press-events. Där plöjer jag fram som en liten orkan. “Åh, fin! Får jag ta? Får man ta två? Perfekt!” Jag brukar bara garva och skylla på att jag är polsk och gratis är väldigt gott. Skämt å sido, ta för er! Skäms inte.

Åter till träningen, den var riktigt bra. Lite lätt i vissa lägen för mig men då skalade jag bara upp och la på mer vikt och stannade sedan kvar en stund och körde ben. Det fanns en hipthruster-maskin på plats vilken fick min själ att brista ut i halleluja.

Jag fick frågan häromdagen om jag skulle sluta träna på morgonen nu när jag inte “måste” åka till kontoret och är ledig. Först och främst, helt ledig är jag inte. Jag jobbar med mitt egna företag, även om mitt schema är beeetydligt friare än tidigare. Men för mig är morgonträning ett sätt att börja dagen, något som har tagit år att tycka om. Morgonträning har gått från ett måste för att ens hinna med träningen till en livsstil, till något jag ser framemot. Dessutom får jag väldigt mycket gjort om jag morgontränar, då har jag hela dagen till annat och blir mer effektiv. Att sova till nio är inget för mig, jag gör det gärna på semestern eller när jag behöver det. Men mår bäst av att starta dagen tidigt.

Här kommer dagens pass för er som efterfrågade det:

4 x 20 sekunder (10 sekunder vila)

Sumosquats med KB

KB-svingar

Repsläng

Släd-push

Boxjumps

Mountain climbers med glid

SkiErg

Repklättring (maskin)

Satte ihop en egen avslutning som bestod av:

3 x 15 benböj superset 3 x 10 raka marklyft

4 x 20 hipthrusters superset 4 x 10 utfallsteg (tempo)

3 x 10 sittande lårpress i maskin

Nu väntar ett telefonmöte med Reebok, mail och därefter ska jag göra mig i ordning och köra ut till Ruin Retreats för event med Pilgrim tillsammans med Mildh Pr. Kram på er.

0

0 svar till “När något jobbigt blir en livsstil.”

  1. KUL med nya studios och träningsställen som poppar upp överallt! Det händer ju betydligt mer i Stockholm än här i Åre. Här får man börja med nya sporter istället… så kitesurf står på listan (har precis bokat – YAY) och så vill jag cykla mer fatbike. Skoj skoj!

    • Jaaa, jag kan tänka mig att utbudet är lite mer begränsat. 🙂 Men du, fatbike! Det låter kul, är det inte mycket “tyngre” än vanlig MTB? Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *