Veckan träningslista V 14

VECKANS PASS:
Måndag: Simning 2100 m (200m intervaller) + 65 minuters cykel med jag la in 5×5 min zon 4/5 intervaller plus 10×30 sex intervaller hög kadens.
Tisdag: Sprang 30 minuter lugn zon 2 på morgonen och körde helkroppstyrka på kvällen.
Ons: 40 minuter crosstrainer zon 3 och därefter en jädra massa bål samt mina övningar från Daniel.
Tors: Skulle simmat men sket i det och tog en vilodag, sorry coach!
Fre: Cykling 15 min uppvärmning därefter 10×70 sekunders intensiv intervallcykling i zon 5 med 20 sekunders återhämtning mellan varje intervall. Avslutade med en lätt jogg på bandet 15 minuter.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Ska springa med Emma på lördag som jag ser så mycket framemot. Men måste även säga att Mathilda, Emelie och Julia har varit fantastiska träningsbuddies denna veckan. <3

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Styrkepasset jag körde med Mathilda i tisdags. Kroppen värker fortfarande och jag lyckades sätta ihop ett pass som prickade in de riktigt små musklerna som man inte alltid kommer åt. Riktigt nöjd. Speciellt då jag sprang på morgonen och var lite rädd att knäet skulle trilskas efteråt.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
MS MR – Think of you.

VECKANS MOTGÅNG:
Har ingen, är på topp.

VECKANS REFLEKTION:
Hade avstämning med Simon igår där han berättade jag levererar på mina träningspass och hittills har hoppat över (med dagens pass inräknat) 2 stycken träningspass. Annars har jag skött mig och gjort vad han har bett mig om. Okej, erkänner att jag kan ha fuskat med några längder när jag har simmat vilket även jag har skrivit ner i mina kommentarer efteråt, men huvudsaken är ju att jag simmar. Men till saken, även om jag skulle kunna mala i en evighet hur glad jag är över att ha hållit fokus på träningen nu när jag har haft så jädra mycket att göra i livet utanför träningen. Det är liksom ingen självklarhet att få ihop det, även om sociala medier ibland visar en förskönad verkligenhet. Veckans reflektion är i alla fall hur min syn på min egna prestation har förändrats. Jag berättade för Simon att jag idag har ändrat uppfattning om mig själv, min leverans och vad jag egentligen klarar av. När han i början skickade långpassen på 90-120 minuter tvivlade jag så mycket på mig själv och min egna kapacitet. Jag kände mig lite som en “hittepå” triathlet som satt längst bak i saken och cyklade på halvfart lite bakom alla andra med tanken “jag är varken snabb eller stark”. Vilket egentligen inte gjort mig något då jag tränar för att jag älskar det och även om prestation är viktig för mig så är det inte det som styr. Men nu, efter snart 3 månaders coachning ser jag på mig själv med andra ögon. Jag ser mig själv inte längst bak i salen längre, jag ser mig själv jämsides med andra i min närhet och även fast jag kanske genomför mina tävlingar på en annan tid så känner jag mig både stark och snabb, i mina mått mätt. Jag tror det beror mycket på att jag genomför pass som är smärtsamma emellanåt men som jag märker att jag faktiskt klarar av med goda resultat. Ibland får det helt enkelt ta lite tid att “hitta sig” själv i sin träning. Det går i perioder och man får helt enkelt inte ge upp.

VECKANS HELL YEAH:
Exakt 3 veckor kvar tills jag sätter mig på planet ner till Marbella för IM Marbella 70.3.  Det märks om man säger så, nerverna börjar sätta sig utanpå och jag googlar cykelklipp i bergen som mental prepp.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: 70 min löpning zon 3.
Sön: 2-3 timmar cykling ute (Ekerö).

VECKANS EXTRA:
Ser så framemot premiärturen ute med tjejerna på söndag. Får se om mina kroppsdelar fryser fast i tempo-positionen på cykeln eller om jag klarar mig.

0

0 svar till “Veckan träningslista V 14”

  1. Du är så grym! Jag har typ min värsta pms-svacka ever (läs:började typ gråta för att jag inte fick in en bokföringsfil i ekonomisystemet), och detta var precis vad jag behövde just nu :-). Jag blir så inspirerad av den här listan varje vecka – och nu när jag snart är helt frisk så ska jag lägga upp en plan för min träning så att jag får upp flåset och blir piggare. Några helger till tänker jag njuta av skidåkning i fjällen och prioritera feelgood-rörelse istället för målinriktad träning. Drömmen är att någon gång under året ta mig en stockholmsweekend och palla att vara med på ett friendcation-långpass :-).
    Kram och trevlig helg!

    • Hej Maria, du är SÅ välkommen på ett Friendcationlångpass. Ser framemot att träffa dig. Och du, i know the PMS feeling. Såg en söt gammal tant på tunnelbanan och började gråta häromdagen. Man är ett psycho dessa dagarna alltså. STOR kram till dig!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *