Veckans träningslista V16


VECKANS PASS:
Måndag: Fartpass 10 km.
Tisdag: Simning 7 x 200 m + promenad på eftermiddagen.
Ons: Tröskelintervaller cykel + bålstyrka efteråt.
Tors: 45 min lugn distanssimning i ett svep.
Fre: Cykelintervaller + bålstyrka efteråt.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Veckans träningskompis blir Angelica, trots att vi ännu ej har tränat ihop då passet vi ska köra är imorgon (lördag). Men jag tror (och peppar mig själv till) att vi kommer få till ett riktigt härligt långpass cykel. Planen är att vara ute och cykla sammanhängande i minst 3 timmar.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Löpningen i måndags. Herregud vilken chock jag fick när jag tittade på klockan vid 9 km och såg min tid. Jag insåg då att jag redan hade tagit mitt personbästa från förra året på milen och hade god chans att minska tiden med ytterligare en halv minut på mitt personbästa. Så jag ökade frekvensen, upprepade mitt mantra i huvudet och spurtade på. Det sjuka är att jag hade 3 dagars skidåkning i benen och inte hade i min plan alls att springa fort. Direktiven jag hade fått av min coach var ”lugnt pass på runt timmen med driv i steget, skit i klockan.” Vilket jag gjorde. Jag kollade på klockan en gång, vilket var vid 9 km för att avgöra vilken väg jag skulle ta. När jag passerade 10 km med min supertid fick jag hybris och gick hem. Fortsatte aldrig att springa klart den där timmen. Men det var okej sa coach, because i did gooood. 

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Ken Ring – Nu måste vi dra.

VECKANS MOTGÅNG:
Motgång? Ha!

VECKANS REFLEKTION:
Ökar intag efter träning, samt höjer vattnet ytterligare och ska utvärdera detta ett ett par veckor.

VECKANS HELL YEAH:
10 veckor kvar till Ironman Jönköping. Hur taggade är vi?

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: Långpass cykel.
Sön: VILA!

VECKANS EXTRA:
Håll utkik i nästa nummer av Bicycling!

0

4 kommentarer

  1. Jaaaaa, vi ses i Jönköping 🏊🏻‍♀️🚴‍♀️🏃‍♀️☀️ Önskar dig en härlig helg!!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *