Veckans träningslista V21

VECKANS PASS:
Måndag: 3 timmar lugn distanscykling.
Tisdag: Löpskolning + tröskelintervaller 4×12 zon 4 och löpcoachning senare på dagen.
Ons: 45 min distanssimning.
Tors: Långa tröskelintervaller 500m + 3 x 800 CSS fart.
Fre: 10 km teknisk trail-löpning.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Det är ju såklart Manne. Min nya traillöp-sidekick!

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Mina zon 4 intervaller i tisdags gick förvånansvärt bra. Mitt långdistanscykelpass från helgen kändes något i benen men trots det hade jag bra fart i steget.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Audioslave – Be yourself.

VECKANS MOTGÅNG:
Har tappat det med kosten. Äter på tok för dåligt, alltså näringsmässigt. Plöjer bara i mig massa skit och godis. Jag VET hur jag ska äta, jag KAN täppa igen kakhålet och jag vet VARFÖR jag bör äta på ett visst sätt nu när jag tränar så mycket. Men just nu är jag inne i en form av svacka när det kommer till motivationen för min kost.

VECKANS REFLEKTION:
Jag har skrivit om det innan men tror det är dags för en påminnelse varför jag inte delar min Strava eller håller mina tider mestadels för mig själv. Det handlar inte om att jag inte vill att andra ska veta hur ”snabb/långsam” jag egentligen är eller att jag har något att dölja. Nej. Det är för att jag helt enkelt inte vill skapa onödig press för andra. Det är så jädra enkelt att jämföra sig och helt ärligt talat, vad ger det dig att veta vad jag springer/cyklar eller simmar mina pass på? Jag tycker själv det kan vara rätt bajsnödigt när vissa personer hela tiden ska lägga upp sina snitt-tider, personbästan och ”hoppsan hejsan vad fort det gick, jag som både är sjuk och inte har tränat på sååå länge” – inlägg. Därför jag håller vissa delar för mig själv.

VECKANS HELL YEAH:
Det är mindre än 6 veckor kvar till Ironman Jönköping.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lördag: Långdistans cykling med fokus tempo.
Söndag: 25 km löpning varav 3×3 km av dessa ska gå i tröskelfart.

VECKANS EXTRA:
Jag har bestämt mig för att köpa en gravel!

19

6 kommentarer

  1. oj så intressant inlägg.. Även det med att inte dela tiderna… Fick ett bryt i en grupp på fejjan jag är med i då en kvinna la upp bild o tid o skrev det går inte fort o det är inte långt men ändå… Varför måste man vara snabbast, träna hårdast, vara snyggast, smalast osv?? Om man tränar är man ialla fall bättre på det än alla andra som inte gör det oavsett tid o man ger sin kropp något fint..

    1. Ja, jag förstår precis och visst är det så. Nu prestationstränar jag förvisso och för mig är det viktigt med resultat. Men det är ju för mig själv. Jag jämför mig inte med någon annan och mycket av det jag tränar håller jag för mig själv. Det finns olika nivåer på det och jag i grund och botten så mår JAG bra av all typ av rörelse.

      Har svårt för träningsgrupper, blir lätt hetsigt och fokus på del sak.

      kram

      1. Verkligen… La ett inlägg om ortorexi o tänkte att nu blir jag nog utslängd, eller nått men fick väldigt många positiva kommentarer om hur viktigt det är att även lyfta den biten av träning… o det pga många känner sig sämre pga alla upplagda tider o hur ofta vissa tränar..

  2. Gillar dina tankar om att visa tider. För mig som har en enorm prestationsångest, så tycker jag att det känns skönt med någon som inte delar med sig av tider osv. Om man vill ha reda på det (på lopp/tävlingar) så går det ju att ta reda på.
    Sedan kan man såklart dela med sig, men skönt med någon som inte delar med sig av exakt allt. Vi är ju trots allt olika individer och har olika förutsättningar. Bra på olika saker!

    och det där med kosten. Har sett den där glassen med samk hallongrotta. Tänker på dig varje gång jag ser den 🙂

    1. Exakt så. Jag kan ibland triggas negativt när det är för mycket tider. Jag behöver inte den infon. Jag vill gärna veta tempo kontra upplägg etc, men det är mer nörden inom mig som är intresserad hur olika upplägg kan se ut. Tiderna vad andra gör skiter jag i. 🙂

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *