Veckans träningslista V49

VECKANS PASS:
Måndag: Benpass. Emom: FrontSquats och Clean-amrap.
Tisdag: PT pass med fokus överkropp och bål.
Ons: 10 x 1 min tröskel med 2 min lugnare löp mellan.
Tors: (2x)5 x 3 min intervaller. Stressad tröskel med kort återhämtning.
Fre: Helvila.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Mina lunchintervaller med L denna veckan har räddat upp dagarna. Jag har mensvärk från helvetet, är trött, sitter och pluggar hela dagarna och det är dessutom pissväder ute. Skapligt otaggad på intervaller alltså.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Även om benpasset var brutalt för mig nu i efterhand på grund av den groteska träningsvärken jag har haft så var det ändå ett väldigt bra pass. Mina frontböj var riktigt bra och jag satte starka 8:or på 70 kg. Jag är svagare i front än vanliga backsquats så det märks att det har hänt en hel del när det kommer till teknik och styrkan.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
Katy Perry – Fireworks

VECKANS MOTGÅNG:
Min träningsvärk från benpasset i måndags. Jag började på riktigt gråta de första 2 minuterna under intervallerna i onsdags för det gjorde så ont. Mina tights satt så hårt pga svullnaden i låren att det såg ut som att jag skulle tävla bodyfitness. Kaos!

VECKANS REFLEKTION:
Har funderat en hel del på vilka tävlingar jag vill köra nästa år. Det får mig att reflektera kring varför jag vill tävla och hur pass viktigt det är för mig att bräcka mina tidigare prestationer. Det är inget negativt alls. Mer att jag blir taggad på hur jag själv resonerar och vill lägga upp min träning.

VECKANS HELL YEAH:
Vilodag idag. Det förtjänar ett stort “HELL YEAH!”.

VECKANS HELGTRÄNING:
Lördag: 90 min långpass med tempoökningar.
Söndag: Har inte ännu bestämt mig. Tar det på volley!

VECKANS EXTRA:
Släpper snart en julkampanj för PT-ONLINE!

32

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *