Veckans träningslista V7

VECKANS PASS:
Måndag: Simning 2000m. Serieintervaller och maxfart.
Tisdag: 90 min distanslöpning.
Ons: 90 min cykling. 2 x 25 min FTP pass plus 8 x 20 sek maxfart intervaller.
Tors: Simning 2100 m. 6 x 300 m tröskelintervaller plus upp/nedsim.
Fre: Löpning. 35 min distansfart hög zon 3 därefter 2 x 5 min zon 3 – 5 min hög zon 4 – 5 min zon 5.

VECKANS TRÄNINGSKOMPIS:
Veckans träningskompis är Helena! Så roligt att äntligen få till ett pass med henne och framförallt – få sällskap i bassängen.

VECKANS BÄSTA TRÄNING:
Min löpning går oroväckande bra just nu.

VECKANS TRÄNINGSLÅT:
The Hills – The Weeknd.

VECKANS MOTGÅNG:
Jag har slarvat en del med maten denna veckan, ni vet när man har en plan och inte håller sig till den, besvikelsen som följer? Precis den. Det handlar inte om att jag får ångest över mat. Inte alls. Det är det sista jag får. Det handlar mer om att jag blir besviken på min karaktär och misslyckande. Jag har en plan som utgår från hur jag tränar och vad jag behöver få i mig. När jag sen missköter den planen och bortprioriterar mina egna behov så blir jag besviken på mig själv.

VECKANS REFLEKTION:
Jag tänker väldigt mycket på hur jag resonerar kring träning, kring kosten och kring min prestation. Hur allt hänger ihop. Kring det mentala och fysiska. Vad optimal prestation är och vad den har för betydelse för mig. Läser ganska mycket olika studier om just detta och känner mig väldigt hungrig på att fördjupa min kunskap kring träning och prestation. Det gör mig glad, för att känna en hunger efter kunskap är en väldigt spännande känsla.

VECKANS HELL YEAH:
Jag klarade uttagningen för en grej som jag kommer påbörja mycket snart. Stay tuned!

VECKANS HELGTRÄNING:
Lör: Styrketräning.
Sön: VILA!

VECKANS EXTRA:
Jag håller i mitt löfte till mig själv gällande mina promenader. Jag går 1 av 5 gånger vilket hittills har funkat bra. De gånger som jag åker kommunalt eller tar en uber är om jag ska iväg någonstans och det är dåligt väder eller om jag har tung packning. Samt sent på natten. Det är superhärligt att promenera!

0

6 kommentarer

  1. Så roligt att läsa om din träning. Kan inte du beskriva dina löppass och hur du lägger upp med olika tempon? Vet att du skrivit att långpassen går i ca 5:30 fart? Om man håller det på långpass vart bör man ligga på distanspassen, intervallpassen då? Vore så kul att höra hur du tänker!
    Kram

  2. KAn du inte skriva mer om kost utifrån den besvilekse du beskriver. Skiljer sig maten åt träningsdag eller inte? Du inspirerar med din träning så vore kul med helheten 🙂
    Sköt om dig!!

    Och ja skriv om intervallpassen också 🙂

    1. Du fär scrolla längre ner i bloggen, där finns det mesta och även om vissa intervaller (kolla även kategorier). Vilka jag sprang stod dock i detta inlägget. 🙂 Vad jag exakt äter tycker jag dock inte är relevant. Vill ej skriva om mat på det sättet här. Stor Kram.

  3. Hej!
    Om du gillar att läsa studier så var jag på en föreläsning av Lisbeth Wikström-Frisén, doktor i idrottsmedicin, som handlar om att optimera sin träning utefter menscykeln. Det var otroligt intressant och resultaten från studien de fått var riktigt häftiga.

    Stina Jönsson är en person som vet jättemycket om detta. Hon är styrkecoach på triathlonklubben race and shine.
    Det var hon och klubben som bjudit in Lisbeth till att prata om detta.

    Ett tips såhär en solig lördag! Ha en fin dag!

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *